• Email : alida@surya.hr

  • Telefon : +385 99 675 1745

yogaa


Joga

 Riječ joga dolazi od sanskritske riječi Yuj,  što znači pridružiti se, ujediniti. Ta riječ pojašnjava značenje, bit  yoge, njen cilj i  smisao, kojega  vidimo kao sjedinjenje individualne sa univerzalnom svijesti, harmoniziranje tijela, uma i duha. To jednistvo postižemo redovnim prakticiranjem joge. Unutar joge postoje mnogi aspekti  koji se baziraju na jednom od šest pravaca učenja indijske filozofije. To nam pokazuje da,  kroz široki spektar joge, svatko može pronaći odgovarajući način, stil prakticiranja joge.
Tijelo
Naše tijelo stvoreno je za pokret. U današnje vrijeme, zbog manjka kretanja  nastaju fizičke nelagode, pa čak i bolesti. Da bismo ponovno uravnotežili protok energije u tijelu,  u jogi koristimo razne polozaje tijela, odnosno asane. Izvođenjem asana postižemo zdravo, vitalno i uravnoteženo tijelo, a one nam   omogućuju udobno dugotrajno meditiranje u sjedećem položaju.
Um
Svakodnevno se suočavamo sa raznim situacijama, izloženi smo mnoštvu podražaja i informacija, koje naš um neprestano filtrira, razrađuje i analizira. Kako bi  „očistili“ i smirli naš um, postoje u jogi tehnike disanja -  pranayame. Njima učimo kontrolirati Pranu, životnu energiju. Pranayama objedinjuje usavršavanje dužine, kapaciteta, toka i kvalitete daha. Time pobuđujemo već prisutnu Pranu u tijelu, održavamo zdrav um, a to se odražava i  na tijelo. Osim sto otpuštamo napetosti i stres, stvaramo osjećaj harmonije. Na taj način osviještavamo  suptilnije razine postojanja.
Duh
Osvješćivanjem suptilnijih razina postojanja shvaćamo da smo  povezani sa svime što nas okružuje. Mirnim tijelom i umom dajemo svome  istinskom biću mogućnost samospoznaje,  što vodi širenju svijesti i duhovnom razvoju. Postepeno se spaja naša individualna sa univerzalnom svijesti. Osjećaj jedinstva stvara potpuno zadovoljstvo i blaženstvo.  Joga je put koji vodi slobodi i mudrom samoostvarenju.


Hrvatski savez za yogu navodi 10 razloga zašto vježbati jogu i koje su njene dobrobiti:
1. OTPUŠTA STRES
Joga smanjuje negativne učinke stresa na tijelo, pospješujući relaksaciju i smanjujući lučenje hormona stresa – kortizola. Snizuje tlak, poboljšava probavu i snaži imunitet. Pomaže ublažiti simptome depresije, astme, nesanice, umora i anksioznosti.
2. SMANJUJE BOL
Joga može ublažiti bolove – studije su pokazale da se izvođenjem asana, meditacijom ili kombinacijom tih dvaju vještina smanjuje bol kod pacijenata koji boluju od raka, multiple skleroze, artritisa, reumatskih i ostalih kroničnih bolova.
3. POBOLJŠAVA DISANJE
Joga nas uči kako bolje, dublje, sporije i potpunije disati. To poboljšava funkciju pluća i omogućuje opuštanje čitavog tijela.
4. FLEKSIBILNOST
Joga poboljšava elastičnost i mobilnost svih zglobova, povećava rang pokretljivosti i smanjuje ukočenost i bolove.
5. JAČA SNAGU
Joga asane koriste svaki mišić u tijelu, omogućujući dubinsko istezanje "od glave do pete". Isto tako, pomaže otkloniti napetost i bolove u mišićima nakon sportskih ili drugih aktivnosti.
6. URAVNOTEŽUJE TJELESNU TEŽINU
Čak i polagani stilovi joge pomažu kontroli tjelesne težine – joga smanjuje lučenje kortizola, ubrzava sagorijevanje viška kalorija i smanjuje masnu masu. Unaprjeđuje zdraviji život i uravnotežuje prehrambene navike. Donosi osjećaj dobrobiti i zadovoljstva.
7. POBOLJŠAVA CIRKULACIJU
Joga poboljšava cirkulaciju i pospješuje protok krvi obogaćene kisikom u sve tjelesne stanice.
8. SNAŽI KRVOŽILNI SUSTAV
Samo par sati joge tjedno vidljivo poboljšava stanje čitavog krvožilnog sustava, smanjuje broj otkucaja srca i povećava izdržljivost.
9. ALIGNMENT (PORAVNANJE)
Joga poboljšava držanje cijelog tijela, dovodi kralježnicu u pravilan položaj i tako smanjuje bolove u vratu, leđima ili zglobovima.
10. BITI U SADAŠNJOSTI
Joga nam pomaže fokusirati se na sadašnjost i (p)ostati svjesniji o našem tijelu i njegovim potrebama. To donosi bolju koordinaciju poktreta, bržu reakciju i poboljšanje pamćenja.
(izvor: www.yogaalliance.org)

 

AKTIVNI- YANG STILOVI

Hatha flow - “Vratite se u svoju ravnotezu!”
Hatha yoga je fizički dio joge koji uključuje asane (položaje) i pranayame (tehnike disanja). Ha se prevodi kao sunce, Tha kao mjesec. To se odnosi na čovjekov muški- aktivni i ženski – pasivni aspekt. Prakticiranjem Hatha yoge uravotežujemo i ujedinjujemo te suprotnosti. Fizičko tijelo vježbama postaje snažno i fleksibilno, nalazimo savršen sklad izmedu napora i prepuštanja u asanama. U tradicionalnom obliku asane su se izvodile bez slijeda , no na ovom satu, uz nježan slijed, ili  flow, prelazimo iz jedne asane u drugu, što sliči na ples. Sporije tranzicije i zadržavanja određenih asana, uz kontolu daha, omogućuju svjesno i sigurno vježbanje.  Intenzitet i dinamika variraju u odnosu na grupu.

Morning flow - “Pripremite se za novi dan!”
Kako bi razbudili um i tijelo, sat započinjemo pranayamom ili meditacijom. Nakon laganog razgibavanja  posvećujemo se pozdravima suncu u raznim varijacijama. Time energiziramo tijelo, a um postaje bistar i fokusiran. Rana jutarnja praksa efikasna je na svim razinama, a naročito pomaže da ostanemo centrirani, mirni i zadovoljni kroz cijeli dan.


PASIVNI- YIN STILOVI


Yin/ Deep Stretch - “Opustite se i postanite fleksibilni!”
Yin Yoga je pasivni oblik joge, u kojem se aktivira vezivno tkivo (tetive, ligamenti, fascije). Izvode se serije pasivnih asana u sjedećem ili ležećem položaju. Svaka asana izvodi se od prilike do pet minuta, a ponekad i dulje. Yin yoga najviše djeluje na donji dio tijela: na lumbalni dio leđa, kukove i bedra. Na jednoj dubljoj i suptilnijoj razini, tijelo postaje opuštenije i fleksibilnije. Time se otklanjaju razne blokade pa energija slobodno struji u tijelu.

Restorative - “Oslobodite se stresa i obnovite svoje tijelo i um!”
Restorativna joga  omogućuje da se u potpunosti obnovimo i revitaliziramo. Cijeli je sat vrlo lagan i miran. Asane se izvode većinom u ležećem položaju sa pomagalima (bolsteri, jastuci, deke, ciglice…), kako bi se stvorila maksimalna udobnost. Prateći dah, ostajemo dulje vrijeme u nekoliko asana. Cilj je prepustiti se i opustiti u potpunosti. Restorativna joga prikladna je za svakoga. Naročito se preporuča  osobama s ozlijedama, osobama koje se nalaze u fazi rehabilitacije, i starijima.

Yoga nidra ili jogijski san je stanje svijesti između budnosti i spavanja.. To je stanje u kojem je tijelo potpuno opušteno, a praktikant postaje svjesniji unutarnjeg svijeta, opuštajući svoja 4 osjetila, slušajući samo upute učiitelja.
Joga nidra je vrlo drevna praksa u indijskim tradicijama kao što su hinduizam i budizam.
Praksa joge nidre smanjiuje napetost i anksioznost, PTSP, tjeskobu,  glavobolju, vrtoglavicu, bol u prsima, lupanje srca, znojenje i probavne smetnje, ovisnosti, djeluje na opuštanje emocionalnih blokada, mentalnih obrazaca, te omogućava stvaranje novih vrijednosti i poboljšanje kvalitete života.